ادراه ما

ادراه ما

ادراه ما

ادراه ما

عوارض و موارد مصرف کپسول دانازول 200 برای چیست

چهارشنبه, ۵ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۱۶ ب.ظ

کپسول دانازول

کپسول دانازول ,کپسول دانازول 200,کپسول دانازول برای درمان کیست,کپسول دانازول,کپسول دانازول 100,کپسول دانازول چیست,کپسول دانازول ٢٠٠,کپسول دانازول یو اس پی

کپسول دانازول

توضیحاتی در مورد کپسول دانازول

کپسول دانازول (Danazol) دارویی است که برای مواردی همچون کیست‌های خوش خیم و اختلالات قاعدگی تجویز می‌شود.چاقی، پرمویی و آکنه از عوارض آن است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف کپسول دانازول 200 برای چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کاربرد کپسول دانازول

دانازول برای درمان آندومتریوز، منوراژی و دیگر اختلالات قاعدگی، کیست های خوش خیم و دردهای دوره ای شدید پستان، ژینکوماستی(در صورتیکه روشهای دیگر غیر مؤثر باشد) و در درمان طولانی مدت آنژیوادم ارثی بکار می رود.

مکانیسم اثر کپسول دانازول

دانازول با مهار آزادشدن گنادوتروپین های هیپوفیز ممکن است محور هیپوفیز-تخمدان را مهار کند. دانازول آزاد شدن LH,FSH را مهار کرده و در نتیجه تولید استروژن تخمدان را کم می کند. همچنین ممکن است مستقیماً تولید استروئیدهای تخمدانی را مهار نماید و به گیرنده های آندروژن، پروژسترون و گلوکورتیکوئید و نیز به گلوبین متصل شونده به کورتیکواستروئید و هورمون های جنسی اتصال یابد و سرعت کلیرانس متابولیک پروژسترون را زیاد کند.

فارماکوکینتیک کپسول دانازول

متابولیسم دارو کبدی و دفع آن کلیوی می باشد. نیمه عمر دارو، تقریباً 5/4 ساعت است. فارماکوکینتیک جذب: مقدار جذب شده به مقدار مصرف بستگی ندارد. دو برابر کردن مقدار مصرف تنها به میزان ۴۰-۳۴ درصد موجب افزایش جذب می شود. پخش: مشخص نیست. متابولیسم: به ۲-هیدروکسی ـ متیل اتیسترون متابولیزه می شود. دفع: مشخص نیست.

منع مصرف کپسول دانازول

در بیماری های شدید کبدی، کلیوی و قلبی بیماری های ترومبوآمبولیک، خونریزی واژینال با علت ناشناخته، تومورهای وابسته به آندروژن و پورفیریا نباید مصرف شود.

عوارض کپسول دانازول

تهوع،سرگیجه، بثورات جلدی، درد پشت، عصبانیت، سردرد، افزایش وزن، اختلالات قاعدگی، گرگرفتگی، کوچک شدن پستان، اسپاسم عضلات اسکلتی، ریزش مو و مقاومت به انسولین از عوارض جانبی مهم دارومی باشند.

تداخل دارویی با کپسول دانازول

دانازول اثر ضدانعقادی داروهای ضدانعقاد کومارینی یا مشتقات اینداندیون را فزایش داده و ممکن است باعث خونریزی شود. همچنین ممکن است با افزایش غلظت قند خون و مقاومت به انسولین با داروهای پایین آورنده قند خون تداخل داشته باشد. افزایش غلظت پلاسمایی و خطر سمیت کلیوی سیکلوسپورین نیز گزارش شده است.

هشدار در مورد مصرف کپسول دانازول

1. در کودکان ، افراد مسن، افزایش غیر طبیعی گلبولهای قرمز، صرع، دیابت، زیادی فشار خون، میگرن، اختلالات لیپوپروتئین و سابقه ترومبوز باید با احتیاط مصرف شود. 2. در صورت بروز صفات ثانویه جنسی مردانه و زنانه، مصرف دارو باید قطع شود ( در صورت مصرف مداوم ممکن است این صفات غیر قابل برگشت باشند.) 3. طی درمان با این دارو، باید از روشهای غیر هورمونی استفاده شود.

توصیه هایی در مورد مصرف کپسول دانازول

1. امکان بروز واکنشهای حساسیت به نور وجود دارد. 2. در صورت وجود احتمال بارداری، دارو را قطع نموده و با پزشک تماس بگیرید. از آنجایی که مصرف این دارو ممکن است موجب اختلال در عملکرد کبد شود، انجام آزمون‌های عملکرد کبد به طور مرتب ضروری است. در صورت بروز صفات ثانویه جنسی مردانه و زنانه مصرف دارو باید قطع شود. مصرف دارو در کودکان و افراد مسن با احتیاط باید مصرف گردد. بیماران زن در طول درمان با این دارو از روش‌های مؤثر جلوگیری از حاملگی استفاده کنند و در صورت باردار بودن مصرف دارو را قطع و با پزشک مشورت کنید. به دلیل احتمال بروز عوارض جانبی شدید در شیرخوار، قطع شیردهی یا قطع مصرف دارو (بسته به اهمیت مصرف دارو در مادر) باید صورت گیرد. دارو را باید در دمای 15 الی 30 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید.

  • منصور عزیزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی